diumenge, 20 de desembre del 2009

5. Tancament de l’assignatura i avaluació

En l’assignatura d’Interculturalitat i Educació la utilització de les TIC ha estat un recurs fonamental.

L’exposició de les nostres reflexions a l’entorn de la Interculturalitat i l’elaboració i l’anàlisi de diferents materials, ha estat sempre tenint present que les noves tecnologies ens podem ser de gran utilitat si volem treballar en un món on la barreja de cultures i l’avenç en noves tecnologies són dos factors determinants.

El recurs que vaig analitzar, el Projecte KULTIC, estava elaborat per professors d’aquesta assignatura, això no ho vaig descobrir fins al cap d’uns dies, i ara fent memòria me n’he adonat que la idea de fons del Projecte és similar a l’utilitzat per treballar aquesta assignatura amb nosaltres. L’ús de les noves tecnologies, per reflexionar, elaborar materials, analitzar materials, recursos, i compartir el que hem treballat i elaborat amb els companys d’aula.

Extrec dues frases dels autors en la introducció del Projecte Kultic:

“La finalitat és desenvolupar una competència moral ajustada a l'entorn de diversitat cultural i d'alta densitat tecnològica i audiovisual que caracteritza les nostres societats.”

“L'acrònim KulTIC integra la reflexió sobre les Kultures en un món dominat per les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).”

Partint d’aquesta idea, crec que l’objectiu està molt assolit. D’una banda, hem clarificat conceptes referits a la Interculturalitat, hem vist que aquesta es pot treballar a molts nivells i que no ens podem quedar en un nivell bàsic, hem de cercar la controvèrsia, el conflicte, per remoure el valors, per desterrar estereotips i arribar a uns nivell alt d’interculturalitat als nostres centres. I això no ho podem fer, pel nostre compte, com feia en Joel en el relat de partença, sinó que ens hem de proposar fer-ho de forma conjunta, amb una actitud decidida i convençuda a nivell de centre. Nosaltres, com a futurs psicopedagogs, hem de planificar i assessorar també en intervencions orientades a aquest objectiu.

D’altra banda, hem conegut i hem après el funcionament de diferents recursos TIC.

Elaboració d’un blog, alguns n’havíem après el funcionament a l’assignatura “Noves Tecnologies a l’Educació”, però aquesta segona vegada, almenys, jo, he consolidat alguns mecanismes d’ús d’aquesta eina.

Creació d’una webquest, cercant recursos per alguns alumnes havia trobat algunes webquest, però en desconeixia com es creaven. És un recurs fàcil de crear, molt pautat, i que pot ser de molta utilitat, i que es pot aplicar a moltes matèries, per treballar per projectes, fins i tot, alumnes més grans poden crear ells mateixos una webquest,....

En l’ús del blog, com molts ja heu dit, ha faltat la intercomunicació entre nosaltres, però si que ens ha aportat un recull molt important de recursos per treballar la Interculturalitat, tant les webquest que tots hem elaborat, com els recursos que hem analitzat. A més aquests són recursos que vénen acompanyants dels comentaris dels nostres companys, per tant ens poden ser d’una gran ajuda. El compartir recursos que esperava en la meva primera aportació al blog s’ha acomplert amb escreix. Aquest blog, així com el blog de l’assignatura, s’haurà convertit en un recull de recursos sobre Interculturalitat, amb activitats aplicables a diferents nivells, que cadascú de nosaltres podrà anar fent créixer amb noves aportacions que posarem a disposició de la resta de companys i obert a tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada